15 May 2009

SELAMAT HARI GURU !!!


Selamat Hari Guru aku ucapkan kpd suma guru kat Malaysia ni dan kat seluruh dunia amnya...
Guru,antara kenangan terindah dalam hidup kita yang menuntut ilmu!!
They splash our life with a beautiful and interesting ray of colour..helping us to be a better person..



Guru yang tolong bentuk kan aku hari ini dengan pelbagai kemahiran yang memungkinkan aku mendapat pengalaman yang tak mungkin AKAN aku dapat jika tidak bersekolah dan menuntut ilmu...
Guru yang membantu mencambahkan keyakinan aku
yang tak mungkin akan aku dapat kalau tiada
yang cuba mencambahkannya...

Banyak kenangan dengan cikgu cikgu aku dulu..
Yang pasti , dalam kamus hidup aku..ada guru yang menyebabkan aku rajin ke sekolah
dan ada guru yang membuatkan aku malas dan takut ke sekolah...hehe..
Bila terfikirkan perkara itu selepas tamat alam persekolahan menengah aku,
rindu terasa sangat!!!
Tak kurang guru yang aku lost contact!!
miss them so much especially MADAM ROSITA!!!where r u now madam Z??? How r u doing???

Cikgu Awang dan Cikgu Hasnul..
Mereka la yang melatih aku menjadi "produk" wakil wakil sekolah ni!!!Bermula dengan bahas..aku terus ditarik dalam dunia kokurikulum!!!
dah macam ketagih pun ada..sejak tingkatan 4..jadual aku mesti penuh sebagai wakil sekolah dengan pelbagai aktiviti!!!dari awal tahun sampai hujung tahun..
wajah aku mesti tak miss keluar sekolah menjadi wakil dalam aktiviti akademik!!
Tingkatan 5 paling sibuk...sehinggakan saat ujian percubaan SPM terakhir semakin dekat pun masih menjadi wakil sekolah!!! Masih aku ingat 'packing' barang untuk ke Negeri Sembilan for Kuiz Pelancongan Peringkat Kebangsaan..siap bawak buku nih..gigih sangat!!! hehe..sampaikan dalam flight pun sempat revise!!!!
THanxs CIKGU berdua!!!!Thanxs gak sebab baik sangat dengan kami!!

Ckg Rafidah(add math),Ckg Baharuddin,Ckg Noria,Mdm Wong(math),Ckg Mat,UstazWan,Ckg Siti Mariani,Ckg Azhar,Cikgu Aminah,....dan cikgu cikgu lain yang mungkin lupa dinyatakan disini(maaf cikgu...)Always da best...Jasa mu Dikenang!!!
Tak lupa bekas pengetua aku dulu kat SMK MATU,MR SIRAT MALIKIN!

tu kat skolah aku kat MATU..kat OYA,ada Cikgu Ismandi (Ngah Is),Ckg Mohamad Nor,Ckg Anthony,Ckg Julius,Ckg Halfeez,Ckg Sim KC,Ck Syazwan,Ckg Kartina,Ckg Mellisa,Ckg Mazlina,Miss Salina.... Semua nya baik!!!!
Kat F6 la aku memang banyak tranformasi!!!!Atas bantuan semua guru yang terlibat ofcoz!!!
Kepada warden seperti Ckg Jainal,Ckg Hamdani, n the other warden..
Terima kasih tidak terhingga atas dorongan dan sokongan cikgu selama aku hidup kat asrama selama setahun setengah(ofcoz la ada cuti!!!hehe!!)
Thanxs atas simpati semasa my 'baby' hilang!!!love my first laptop..miss it so much!!stupid stealer!!!(semoga diseksa di neraka!!!)
Miss Salina,becoz of u,my english improve a lot!!!
really meant it!!!
Also tak dilupakan Mr Piel bin Haji Adeng!!!
Always been supporting!!!

dan cikgu lain yg dah lost contact:-
Cikgu Nik Norhaizan
Cikgu Dayang Norita
Madam Rosita Maxwell Lambor a.k.a Madam ZIE
Ustazah Fatimah Razali(guru sekolah rendah aku yang melatih aku menjadi wakil syarahan agama...my first academic competition!!!
kerana beliau lah aku sedar aku juga ada bakat tersendiri!!!
Tanpa beliau aku mungkin malu dan tidak biasa dengan public speaking!!!)

Anda semua adalah lagenda..
kebanggaan..
idola..
sinar indah...
kenangan pahit manis...
u r the part of the history of how im
today...
andalah guru...
semoga sentiasa diberkati TUHAN yang ESA...
Amin...
Jasa anda sekalian tak akan dapat terbalas..
Terima Kasih cikgu...
Permata berharga yang tidak ternilai!!!
x
x

2 kritikan dan umpatan:

Anonymous said...

haha.. mena ya is.. tnpa ckgu masa kita d sek mngh.. xmgkm kita dpt jd produk bk kata ktk..
~eyh.. laptp ktk pnh ilang..adoi2..
btw.. ckgu ng best. .hehe..

nickzdagreat said...

hi, walaupun xkenal awak kita ada satu persamaan.. En Piel pernah jadi pengetua kita.. hehe.. dia mmg supporting.. terutama team bahas.. rindu kat dia.. bukan saya sorg suma satu kelas asyik teringat kat dia.. he is a nice man.. kitorg harap dapat jumpa dia lagi.. tu pun kalau dia kenal lagi ngan kitorg.. haha...