08 May 2009

Melantak kat Medan Selera

Aktiviti ari ni,aku jadi dreber temankan makcik aku dan mak aku gi Daro..Mak cik aku nak gi hospital ambil medicine dia..Panas tol ari ni!!!Berpeluh beb!!!!Selain tu makcik aku nak pilih almari untuk dibeli......hehe..Setelah aktiviti pilih memilih dijalan kan..so, almari yang berkenaan dipilih..
Then kami pun meneruskan aktiviti "BELI BELAH"

Dah abis sumer tuh..we all pun gi open air...mesti la menjamu selera!!!!!



Adik aku...tak sabar nak tunggu ayam panggang..yam yam!!!!
Dia ni memang suka melantak ayam panggan..bagi je satu pinggan kat dia....
gerenti habis licin!!!!
Air je petang tadi dia order 2 gelas!!!! habis gelas pertama,die order gelas kedua!!!hehe!!!
Terus aku dan mak aku bebel die..hehe!!!


Meja belom penuh lagi...masih awal... Best tau makan kat sini petang petang..Meriah!!!!sebab penduduk Daro 'membeli belah" petang petang!!!hehe,bukan ape..waktu ni je la nak dapat kan keperluan dapur.Bukan sebab kedai tutup awal tapi sebab ramai baru balik kerja..Mana ada orang beli barang waktu kerja !!! kan???kan??? Kalu nak dibuang kerja,,sila la buat!!!hehe..awas!


Hehe.mak aku pun interframe rambut je!!!huhu!!!


Ni le hidangan yang kami order tadi..sate dan ayam panggang..
Hidangan ketiga yang diorder namanya "Tupik Sey" ..hehe,jangan keliru tau... bukan bahasa Hindustan tau!!! Kalau nak tahu,"tupik" sebenarnya salah satu makanan tradisional Masyarakat Melanau..tapi versi yang dijual sini telahdi'REMIX"(hehe),ditambah udang kecil sebagai penyedap rasa...SEDAP!!!!!!! hidangan ni popular tau kat 'OPEN AIR" nih..

1 kritikan dan umpatan:

Anonymous said...

hua2.. lapr kmk ngga brg mkn ya is aie. dh la lamak dah x mkn luar tk. haha..
sak nk merasa mkn luar juak..
cute adik ktk eyh.. hehe.. ~opz.. bout follow ya nk.. ktk kan dh click follow.. eykot step smpy aher. dh ya.. ada word invite frenZ.. ktk tulis msg cya. dpt nya..
p.. kadang2 certain blog xpt.. p. crik nk dpt. haha. smoga bjaya. mun dpt lak padah. hehe..
x juak kta follow smua. hahaha. juz mk engkah lam fwen jk. hehe..