28 May 2009

AKU EMO !!!!!

salam

Kenapa ada sesetengah pekerja kerajaan khas nya jururawat kadang kala tidak peramah dengan pesakit???Kalau dia tak peramah dengan cara tak banyak cakap ok lagi..tapi kalau jenis yang bercakap kasar dengan pesakit???
Aku belum pernah lagi la berdepan dengan situasi sedemikian tapi perkara ini kerap aku dengar sebab adik beradik mak aku yang perempuan A.K.A makcik aku ramai n mereka dah kahwin..so faham faham la bila dah kawin,,hehe,ofcoz get pregnant!! Dengar la mereka cerita pasal nurse itu nurse ini suka cakap secara kasar....ada,TAPI tak semua ya!!!!
Berlaku lagi pagi khamis lepas...Mak cik yang sorang ni aku teman kan gi hospital.Jadi masa dia buat regular check dia tuh,aku merayau dulu.Tak sanggup tunggu kat hospital ni!!!! Then lepas lepak ngan kawan aku dan surf internet kat taman(wireless free!!!),aku pegi la jemput mak cik aku coz dia dah call suruh amik dia..Selapas amik dia,mak cik aku cerita la sorang ni tadi marahkan dia coz lambat buat regular check dia SATU ari!!!Nurse tu cakap le doktor akan marahkan makcik aku sebab lambat(accelli nurse berangan tak sudah ni satu kpg ngan aku-panggil dia mcm ni coz slalu dengar kes dia kasar nganpesakit)..mak cik aku nebes la dengar pompuan ni ckp macam tu..Tapi masa bertemu doktor tak gak doktor marah!Dia je yang lebih lebih cakap macam tu!!!Disebabkan masih nebes,blood pressure test mak cik aku pun tinggi daripada biasa angkara peristiwa tadi!!!Tapi doktor tu cool je!!! Aku cakap la ngan mak cik aku,kalau aku yang diperlakukan seperti itu tadi...adala nurse tu kena bom beracun lagi maha pedas(sindiran mauts!!) dari aku..aku pantang sangat!!! Fikir la masa interview or training dulu dulu,imbas kembali etika yang dipelajari!!!,kalau tak dapat layan pesakit dengan baik,buat apa jadi nurse!!! Siot betol!!Dulu berangan itu berangan ini nak jadi nurse!!!Bila dah jadi betol betol tak gak buat sebaik nya!!! Mana pegi etika yang AWAK tu belajar???? Dah nama pun manuasia.Memang la boleh lupa.Kadang kala sibuk ngan tugasan harian..Mak cik aku hanya terlewat satu hari saja!!!! <<<<(EMO NIH,HEHE!!!!)
So,kepada pekerja dalam sektor lain gak tolong la layan customer atau dalm kes ini pesakit dengan baik,,lain la kalau customer or pesakit tu memang sengaja nak menaik kan darah kita dengan melakukan sesuatu yang mampu menggugat kesabaran seperti memarahi kita pulak tanpa sebab yang kukuh!!! Sama gak pekerja kedai makanan@restoran!!!(teringat peristiwa dua pelayan bodoh nak mampus cepat mati!!! kat sugabun MUKAH!!!-sorang tu perempuan,sorang lagi pondan berangan!!!!Sy tak kisah dia pondan atau apa pun pi kalau baik orang tak akan kisah)Plz la layan orang ngan baik,tak perlu lah melebih lebih atau kurang ASAM GELUGORR!!!!!!

2 kritikan dan umpatan:

Anonymous said...

nurse yang mengalahkan dktr. haha..
p.
ng salu nurse cemia juak d area ctok aa. haha. p nk dh brusia ckit la.
kali cdak dah jemu keja jd nurse. haha..
aok eyh..
masa mk interview spa ya. kemain angkt sumpah. haha..
p. bila dh keja. hmpeh!!!!haha

rasmoissalle said...

auk..bna ya tek!!! tp nok tuk sik la tua gilak... pi mulut kemain lagi!!!hehe....