18 April 2009

Nak Pegi PULAU pulau mana tuh???



Sekarang pukul 10.29 malam...

Malas la nak tengok Af nih,bosan...

Sehari dah tak online,nak edit gambar katenya.Sehari suntuk aku edit gambar...

Semestinyer gune Photoshop!!! He ! he!! Layer after layer...gredient by gredient... habis aku explore ari nie...

Macam macam style aku try.Puas hati gak la.Siap promo hasil kerja kat family lagi! He he.mak aku kate,buat ape cantik dalam gambar jer tp kat luar ....??? he! he!! Tak pe la kan.Saje nak beseronok..Have fun kata kan!!! Enjoy!!!! (ape ke jadahnyer enjoy tuh!!!!)


Hai.Aishwarya di sini!ahakz! Tum Kisey Ho!
Before and After Photoshop
Perhati kan rambut,mata,kulit dan rambut yang mengerbang...ada beza kan???

Ape lah si Adlin nih,komen pun macam macam la.Kasian budak Af kene komen camtuh.siap cakap macam kurang ajar lagi!!! Tak Suka!!! Sucks!!! Mana transformasi yang di uar uarkan tuh???? Sendu jer!!!

Fs pulak masih dalam renovation...(boleh ker guna term tuH)(he!he!What eva la) Layout dan pic pic sumer dah kena tebas.Aku masih cari layout dan proses editing pic still on going!!! Boring gak FS nih..tu pasal la tukar layout n upload new pics,so visitor not trap in a really boring page!!!
He he!!! Tranformasi gak konsep nye!!!

Korang tau tak jalan ke Pulau Bruit dah ada??? Ala ,salah satu pulau yang ada kat wilayah tengah Sarawak ni.. Pulau di mana tempat persinggahan burung antarabangsa bila hemisfera utara mengalami musim sejuk!!! Walaupun airnya tak la sehijau pulau pulau terkenal lain kat Malaysia ni,tapi sana pun ada keistimewaan jugak(airnya unik tau!ala ala air kopi,ha!ha!) Contohnya hasil lautnya banyak tau.


Pulau Bruit kah ini??? Aduh,Apasal leh gi sini??Hah!! ada orang mandi la!!!Btol kerni??Bila tukar warna air nih??

Ari tuh musim udang kecik memang banyak!! Kawan aku siap call dari sana suroh gi melawat sana.Nak tengok ikan dan udang katenye.Kalu udang kecik nih orang MELANAU MATU DARO panggil 'BUBOK' (kawan aku tu namanyer Island Girl ) Memang murah gak.Almaklum la pedalaman kan.Mana le orang nak jual mahal sangat.Tapi kalu jual kat bandar berdekatan cam Sarikei dan Sibu,harganya boleh mencecah 3 kali lipat tau!!!! Mana tak orang tengah yang manage proses penjualan ikan ni kat bandar kaya cepat!!!!! Orang pulau nih bukan ape.. mereka susah nak pegi bandar bandar ni coz sebok sangat ngan ktiviti tangkap menangkap ikan...

Melalut lak!!! He!!he!! Actually,jalan nih baru jer dibuka fews days nih.. tapi nak gi sana gune feri la. Bagus la berbanding kalu dulu kena gune bot nelayan.Kami panggil "mutor dudok" sebab bunyik nye 'dok!' 'dok!' 'dok!'!!!! ha!!! ha!!!! Teringat lak kat first experince aku gune bot ni kecik kecik dulu nak attend wedding family aku kat Pulau Bruit...hhrrrrrmmmmmmmmmmm...

Esok aku plan nak gi sane la..Insyaallah...harap tak da aral yang melintang.. nak teroka lak area pulau nih.First nak gi Semop,kampung halaman mak cik aku yang kawin ngan pak cik ku yang paling sulong... Aku pegi ngan pak cik dan mak cik ku...Kiteorang guna kereta tradisional Malaysia(kata kawan ku) KANCIL...

Panorama Kampung Bruit.. The Venice of Sarawak katanye...
coz banyak cannal..

0 kritikan dan umpatan: